2010. december 6., hétfő

5. South Padre Island

Nov. 30-án, kedden hajnalban érkeztünk a mexikói határtól szinte egy karnyújtásnyira fekvő South Padre Island-ra, mely USA 10 legszebb homokos strandjaiban rangsorolt. A sziget kb. 50km hosszú és többé kevésbé 1km széles, nem mellékesen minden irányban tökéletesen alkalmas kite-ozásra és a szél is gyakori vendég. Mindössze 1 „üdülő”város fekszik rajta, viszont itt minden megtalálható, csak hát ebben az időszakban elég nagy a pangás. Az állandó lakosság 80%-a idős, a bulizó, harsány fiatalság összvissz talán csak mi vagyunk éppen.

Reggel Attilával arra ébredtünk mintha vki borogatni akarná az otthonunk. Jaja, a bivaly erős szél volt ami nem bírt magával, így nekünk kellett vele. Mire felrángattam magamra a gatyám futás közbe, Atti már pumpálta a szatyrát és ugrott a több méteres habok közé. Akkor még nem tudtuk h. a sziget ezen oldala a számunkra kevésbé mókás.
A több méteres, gyakori hullámok centrifugaként mostak minket és az ernyőinket minden esésnél. A side shore széliránytól az áramlat egy erősebb folyóéhoz hasonlított, de mindezekkel együtt is imádtuk hogy végre csúszunk!
Késő du. vált egyértelművé hogy ezen az oldalon csak szo..nk mint a torkos borz, így pakolás és irány a másik oldal ahol a teljesen sima vízbe már csak Atti vállalta hogy kockára fagyva tol egy takkot. Éjszakára találtunk egy RV (lakóautó) parkolót mosdóval, meleg vizes zuhanyzóval – már naon kellett. Másnap egy a közelünkben állomásozó teknősrehab telepbe botlottunk, nem is számítottunk rá hogy korán reggel ekkora élményben lehet részünk.
Az ország minden részéről ide hozzák a sérült teknőcöket, többnyire valamelyik végtagjuk hiányzik, de olyat is gondoznak, amelynek a tüdeje sérült egy hajócsavar ütésétől, így nem tud lemerülni.
A sok lustálkodó közt a legvirgoncabb a People magazin egykori sztárja, Allison teknős, akinek mindössze egy úszója van, viszont a Sea Turtle Inc. menhely szakemberei egy nindzsaruhát fejlesztettek ki számára. A búvárruhába egy erőátviteli szerkezetet építettek be, amelynek segítségével a teknős képes hajtani magát, ezt egy szénszálas stabilizáló hátuszony egészíti ki.
Allison e nélkül csak kis köröket volt képes megtenni a vízben. Egy kedves gondozólánynak köszönhetően egy már teljesen meggyógyult, viszont a vadvízbe visszaszokni képtelen, hatalmas teknőcöt jól meg is etettünk egy vödör salátával. Naon jóravalónak tűnnek ezek a nyugis őslények, a kínaiaknak üzenem hogy nem éri mostantól megenni őket!!

Egy hirtelen mozdulattól, biztos vmelyik este nem szomjasan, az ágyam megadta magát, de az ilyeneket már simán kezeljük: barkácsbolt, léc/csavar/anya/alátét vásárlás, autószerelő műhelybe fúró kunyerálás, 5 perc hekkelés, 10 perc vitatkozás Attinak a mexikói műhely tulajjal hogy utólag a kölcsönfúróért az anyját akarja lehúzni 15 dodóval. A sikeres küldetés után szél híján csatlakoztunk a strandoló Bazsihoz és Krisztihez. Sport gyanánt a lukjaikba villámgyorsan bemászni szándékozó rákokat kergettük a homokba. Kívülről elég viccesek lehettünk, de a technika kiforrta magát, így kb. 20-30 db gyűjtésénél indultunk a sziget másik felére horgászni. A rákokat nem igazán szerették a halak, viszont Bazsi megmaradt KFC-s csirkehusi maradéka meghozta az eredményt. Nem egy - az előző bejegyzésből ismert - méretes Red Fish, viszont egy kis csutka akadt a horogra, mókázni jó volt.

Bazsi egyébként célként tűzte ki hogy végigpróbálja az utunkba eső híresebb gyorskajáldák mindegyikét. Név szerint a Mc Donalds, KFC, Wendy’s, Popeye’s, Taco Bell, Subway volt meg eddig. Számomra a mexikói ízek miatt a  Taco Bell volt kicsit ízletesebb a többi dagasztó mocsaládéktól. Este amerikai pizzát toltunk, persze ezek mindenre barbecue szószt tesznek, felejthető volt.
Dec. 2-án megvilágosodva ébredtünk, Attival éjszaka jelt kaptunk hogy aznap full egészségesen kell toljuk. Reggel futással indítottunk a fehér parton, fekvőtámaszosdi, majd úszás következett, a sört teljesen skippeltük aznap. A nap második felében egy kisebb felhőkarcolóban egy egészség központot találtunk mikulás sapis feka recepcióssal :), mely tökéletes volt szaunázni és jacuzzizni még Kriszti és Bazsi a Harry Potter új részét nézték a moziban (ketten voltak az egész teremben :) ). Az RV parkolóban éjszakázást 2 nap után mellőztük, most napok óta egy tengerparti zsákutcában horgonyzunk.
Itt stabil wifi-t csapolunk a lakóautó parkolóval ellentétben és sötétedés után (mikor ott a recepción már senki nincs) visszajárunk zuhanyozni. Mivel 24h-s jegyet kaptunk a health centerbe, másnap reggel kondiztunk, majd ismét lazítás a gőzfürdőben. Az előrejelzés kevés déli szelet ígért du-ra, amit jósolt be is jött, még jó hogy Attila hozta a kis szeles, 16nm-es ernyőt, így felváltva csúszkáltunk a lomha urasággal, amíg a másik videózott, fényképezett.
A helyi kite-osokat kikérdezve, megtaláltuk a legtutibb helyet ahol valaha csúsztam. Többszáz m széles és több km hosszú homokos part, 5 perc befelé ride-olás után is combig érő teljesen flat víz, a parton a helyiek által használt sliderek és kickerek. Egy aprócska hátrány, aminek gondolatával elég nehezen birkózom, rájaveszély a víz fenekén a homokban, így még térdig érő vízben is bodydrag-elek. Előző nap késő du. két helyi kite-os arccal bekészítettünk egy kicker-t (fából összerakott ugrató/emelkedő), hogy a ma reggelre ígért metál szélben jókat ugráljunk rajta.
Dec. 5-e reggel átküldték a szelet a mennyországból! 10 körül csúszásra készen álltunk.
Az új 9-es Naish Charger kite-ernyőm ügyesen muzsikált, minden pillanatot élveztem vele. Már épp kimenni készültem a második 1,5h-s  takk után, mikor Attila unszolására, először megpróbáltam beakasztva a raley-t. Előttem ment és kb. 10 másodpercenként ugrott egyet, amit próbáltam leutánozni. Pár sikertelen után egymás után ugráltam őket én is. Ez A Sikerélmény!

Kimentünk egyet pihenni, majd megunva a tegnapi kicker állító arcokra való várakozást, ketten bevittünk egy könnyebb slidert (vízből kimagasló csúszó elem) kb. a térdig érőbe, így ő is örvendezhetett vmi újnak. Több Giga videót készítettünk, ha vki majd szívesen vágna/szerkesztene mikor hazaértünk, sikítson!
Holnap ismét fújni fog, már alszom is...

1. Nagyon tetszik, naponta lessük az újabb infókat. Most néztem végig a térképet, nagy utat tettetek meg eddig. Üdv. a Többieknek is. pusza: Anya

2. na, én meg még nem is néztem meg h merre kanyarogtok. Vagyis remélem h kanyarodik még az az IFA ,a mivel utaztok, ui 2 napja nem jelentkezett a naplóírónk. AMugy tök jokat irsz, kérek teknösbékás polót Bendinek!! Meg mini sombrerot is! Azt hittem amugy többet fogtok csuszni, mert eddig tán 3szor sikerült, nem? mondjuk az utolso ,meg az ugrás az hiuuuuuuuuuuúú . le a kalappal, nem féltél? Lassan átcsapsz kitegliderbe:) na csumpo , berka es tiramisugyáros gyalogbendö.
    ps: ne felejtsétek az adventi koszorun a 3 gyertyat meggyujtani vas!:)

3. na mi van már mexikánosz? No internet azona földön? várunk kivancsian mi az ujsag, hogy tudtok lőni, melyik drogbandába álltatok be, milyen a taco és a margherita. pusza B